HOŞGELDİNİZ

Bloguma hoşgeldiniz...
Çocukluğumdan beri yemek sofraları, yemek yapma ritüelleri hayatımda önemli bir yer tuttu. Evdeki baklava açma sahneleri, su böreği pişirmeleri, çerkez tavuğu hazırlamaları ve daha birçoğu tüm detayları ile gözümün önünde halen. Yemek sofralarımız hep kalabalık ve bereketli oldu. Babam da annem de büyük kardeş oldukları için akraba ziyaretlerimiz düğün dernek fasıllarımız yoğundu. Çok kalabalık günlerde biz çocukların yer yataklarında enine yanyana yatışlarımızın lezzetini hiç unutmadım. Çok kardeşli, çok kuzenli bir ailede büyüdüğümüz için her şeyi özellikle de yediğini paylaşmayı seven bireyler olduk. Bu nedenle çocukluğumun tatlarını paylaşmayı hep çok istedim. Bunu bir kitapla da yapmak mümkündü tabii ama benim böyle büyük bir projeye cesaretim olmadı hiç. Blogda yazmak ise hem daha samimi hem de daha kolay geliyor bana. Yemek yemeyi de yapmayı da çok önemsiyorum. Çünkü ne yersek o olduğumuza inanıyorum ve yemek yemenin hayatı güzelleştiren bir ritüel olduğunu düşünüyorum.
Blogumda sağlıklı ve lezzetli tarifler paylaşmak istiyorum. Kullandığım malzemelerin organik olmasına dikkat ediyorum.Yağ olarak tereyağı ve sızma zeytinyağı kullanıyorum. Şeker kullanmıyorum, tatlandırmak için kuru meyveler ve az miktarda splenda kullanıyorum.
Sebzeleri baş tacı ediyorum. Ben diyabetli olduğum için böyle beslenmek zorundayım ama inanıyorum ki herkes böyle beslenirse hastalıkları yakalanmadan önce önleyebilirler. Tariflerimi keyifle deneyip tecrübelerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim. Sevgiler.
vildanatalay77@gmail.com.

25 Aralık 2012 Salı

Yılbaşı kurabiyeleri

Merhaba Arkadaşlar,
Bugün size görüntülerine ilaveten lezzeti de çok hoş olan yılbaşı kurabiyelerini anlatmak istiyorum. Kurabiyeleri hazırlayıp soğuttuktan sonra üzerlerini "şeker hamuru" ve "royal icing" ile süsleyerek çok hoş görünümler elde edebilirsiniz. Ben süslemede çok becerikli değilim ama sizler yaratıcılığınızı kullanarak çok güzel ürünler yapabilirsiniz. Yılbaşına birkaç gün kalmışken siz de bu kurabiyelerden hazırlayıp sevdiklerinizle paylaşın, ve hayatlarınızı ufak sevinçlerle güzelleştirin...

Malzemeler:
1- 1 büyük boy yumurta
2- 1 "cup" pudra şekeri
3- 2 cup + 1.5 cm organik tam buğday unu, (240g) ( tabii ki her çeşit un kullanabilirsiniz, ben bulabildiğim malzemelerin organik, ve sağlıklı olanlarını tercih ediyorum)
4- 60 g (1 çay bardağı kadar) mısır nişastası
5- 150 g tereyağ
6- Bir limon kabuğu rendesi veya 1 tüp Dr. Oetker limon aroması
7- 1 çay kaşığı silme toz zencefil
8- 1 çay kaşığı tepeleme toz tarçın
9- 1 çay kaşığı karbonat

Hazırlanışı:
1- Yumurta ile şekeri bir karıştırıcıda ya da elinizle iyice karıştırın
2-  Buzdolabından çıkarılmış tereyağı bıçakla küçük küçük kesip karışıma yedirin.
3- Kuru malzemelerin hepsini ayrı bir kaba eleyin.
4- Yumurtalı karışıma limon aromasını ve toz karışımı ekleyin ve çok fazla karıştırmadan yedirin ve biraz yoğurun.
5- Elde ettiğiniz hamur encak elinize yapışmayacak kıvamda olmalıdır. Eğer hamur halen yapışkansa biraz buğday nişastası ile toparlayın.
6- Hamuru streçle sarıp buzdolabında en az yarım saat dinlendirin.
7- Hamuru açmak için tezgahınıza yapışmayan bir malzeme serin. Bu silikon tabaka veya yağlı fırın kağıdı olabilir.
8- Hamurdan büyükçe parçalar alıp merdane ile 3 mm kalınlığında açın ve kurabiye kalıpları ile kesip yağlı kağıt serilmiş tepsiye 2 cm aralıklarla dizin.
9- Önceden 170 dereceye ısıtılmış fanlı fırında kurabiyelerin kenarları hafifçe kızarıp ortaları pembe oluncaya kadar pişirin.
10- Tepsiyi fırında çıkarıp kurabiyelerin soğumasını bekleyin.
11- Şeker hamuru ile kaplamak için istediğiniz renkteki şeker hamurunu merdane ile ince açıp kurabiye kalıpları ile kesip kurabiyelerin üstüne yapıştırın. İyi yapışması için bal veya reçel suyu kullanabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder