HOŞGELDİNİZ

Bloguma hoşgeldiniz...
Çocukluğumdan beri yemek sofraları, yemek yapma ritüelleri hayatımda önemli bir yer tuttu. Evdeki baklava açma sahneleri, su böreği pişirmeleri, çerkez tavuğu hazırlamaları ve daha birçoğu tüm detayları ile gözümün önünde halen. Yemek sofralarımız hep kalabalık ve bereketli oldu. Babam da annem de büyük kardeş oldukları için akraba ziyaretlerimiz düğün dernek fasıllarımız yoğundu. Çok kalabalık günlerde biz çocukların yer yataklarında enine yanyana yatışlarımızın lezzetini hiç unutmadım. Çok kardeşli, çok kuzenli bir ailede büyüdüğümüz için her şeyi özellikle de yediğini paylaşmayı seven bireyler olduk. Bu nedenle çocukluğumun tatlarını paylaşmayı hep çok istedim. Bunu bir kitapla da yapmak mümkündü tabii ama benim böyle büyük bir projeye cesaretim olmadı hiç. Blogda yazmak ise hem daha samimi hem de daha kolay geliyor bana. Yemek yemeyi de yapmayı da çok önemsiyorum. Çünkü ne yersek o olduğumuza inanıyorum ve yemek yemenin hayatı güzelleştiren bir ritüel olduğunu düşünüyorum.
Blogumda sağlıklı ve lezzetli tarifler paylaşmak istiyorum. Kullandığım malzemelerin organik olmasına dikkat ediyorum.Yağ olarak tereyağı ve sızma zeytinyağı kullanıyorum. Şeker kullanmıyorum, tatlandırmak için kuru meyveler ve az miktarda splenda kullanıyorum.
Sebzeleri baş tacı ediyorum. Ben diyabetli olduğum için böyle beslenmek zorundayım ama inanıyorum ki herkes böyle beslenirse hastalıkları yakalanmadan önce önleyebilirler. Tariflerimi keyifle deneyip tecrübelerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim. Sevgiler.
vildanatalay77@gmail.com.

30 Haziran 2012 Cumartesi

Fesleğenli Makarna

merhaba,
Farkettim ki henüz hiç makarna tarifi vermemişim sizlere. Şu aralar hem domates bollaştı hem de taze fesleğen rahatça bulunabiliyor.Makarna pişirmenin tam zamanı. Ben bu makarnayı en çok penne ile yapıyorum, ama diğerleri ile de olur tabii... Ayrıca diyabetimden dolayı integral ya da tam buğday unu yazan makarnaları tercih ediyorum. Bu arada İtalyan makarnaları en lezzetli olanları... Hem çok kolay hem de lezzetli bu yemeği hemen denemenizi öneriyorum, sevgiler.

Malzemeler:
1- 500 g makarna( spagetti olmasın)
2- 1 kg domates
3- 5,6 diş sarımsak
4- 1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
5- tuz ve 1,2 damla sirke
6- 1 demet fesleğen

Hazırlanışı:
1- Domateslerin kabuklarını ayıklayıp, parçalayıcıdan geçirin, çukur bir tencereye alın.
2- Sarımsakları ince ince kesip ekleyin. Zeytinyağı, tuz ve sirkeyi ekleyip çok kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Sosumuz hazır.
3- Makarna tenceresine bolca su koyup1,2 yemek kaşığı tuz ekleyin. Kaynatmaya başlayın.
4- Makarnaları kaynayan suya ekleyip 10-12 dakika pişirin.
5- 10 dak. sonunda makarnaları süzün ve yıkamadan domates sosunun içine katın, iyice karıştırın. Bu sırada biraz daha zeytinyağı eklemek gerekebilir, buna siz karar verin.
6- En son yıkanıp kurutulnuş taze fesleğen yapraklarını ekleyip, şöyle bir karıştırın.
7- Makarnayı servis tabağına alıp üzerine bolca  ince rendelenmiş parmezan veya eski kaşar rendeleyin.
8- Yanında bol yeşillikli salata ve sevdiğiniz bir şarapla servis edin, tadına varın. Bu arada size bir ipucu vermek istiyorum: Yerken sakın suçluluk hissetmeyin, çünkü keyifle yenen yemek kilo aldırmaz:)

4 yorum:

  1. My partner аnd I ѕtumbled over herе fгom
    а diffеrent page and thought Ι might chесκ thіngs out.

    I likе what I ѕeе sο now i'm following you. Look forward to going over your web page for a second time.

    Also visit my weblog pinterest.com

    YanıtlaSil
  2. I thinκ this is among the mοst impοrtаnt
    іnfoгmation fοr mе. Anԁ i аm glad reading your artіclе.
    But wanna rеmark on some general things, Τhe sitе stylе
    is pеrfect, the аrticles is геаlly grеat : D.
    Goоd job, сheеrs

    Rеview my webpage :: facebook.com

    YanıtlaSil
  3. I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a veгy easу on the eyеs which maκes it much mοrе plеаsant for me
    to come here and ѵisit more often. Did you hire out a deѵeloper to creatе your thеme?
    Supeгb work!

    my web-sіte SEOPressor

    YanıtlaSil
  4. Oh mу goоdness! Inсredible article dude!
    Τhanks, Hoωеver I am hаѵing diffіculties wіth your RSS.
    I don't know why I can't subscribе to it.
    Iѕ thеre аnyonе elsе having similar
    RSS isѕueѕ? Anyone who knows the
    solution cаn you kindly responԁ? Thanks!
    !

    Look into mу blοg :: seopressor version5

    YanıtlaSil