HOŞGELDİNİZ

Bloguma hoşgeldiniz...
Çocukluğumdan beri yemek sofraları, yemek yapma ritüelleri hayatımda önemli bir yer tuttu. Evdeki baklava açma sahneleri, su böreği pişirmeleri, çerkez tavuğu hazırlamaları ve daha birçoğu tüm detayları ile gözümün önünde halen. Yemek sofralarımız hep kalabalık ve bereketli oldu. Babam da annem de büyük kardeş oldukları için akraba ziyaretlerimiz düğün dernek fasıllarımız yoğundu. Çok kalabalık günlerde biz çocukların yer yataklarında enine yanyana yatışlarımızın lezzetini hiç unutmadım. Çok kardeşli, çok kuzenli bir ailede büyüdüğümüz için her şeyi özellikle de yediğini paylaşmayı seven bireyler olduk. Bu nedenle çocukluğumun tatlarını paylaşmayı hep çok istedim. Bunu bir kitapla da yapmak mümkündü tabii ama benim böyle büyük bir projeye cesaretim olmadı hiç. Blogda yazmak ise hem daha samimi hem de daha kolay geliyor bana. Yemek yemeyi de yapmayı da çok önemsiyorum. Çünkü ne yersek o olduğumuza inanıyorum ve yemek yemenin hayatı güzelleştiren bir ritüel olduğunu düşünüyorum.
Blogumda sağlıklı ve lezzetli tarifler paylaşmak istiyorum. Kullandığım malzemelerin organik olmasına dikkat ediyorum.Yağ olarak tereyağı ve sızma zeytinyağı kullanıyorum. Şeker kullanmıyorum, tatlandırmak için kuru meyveler ve az miktarda splenda kullanıyorum.
Sebzeleri baş tacı ediyorum. Ben diyabetli olduğum için böyle beslenmek zorundayım ama inanıyorum ki herkes böyle beslenirse hastalıkları yakalanmadan önce önleyebilirler. Tariflerimi keyifle deneyip tecrübelerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim. Sevgiler.
vildanatalay77@gmail.com.

26 Haziran 2012 Salı

Tiramisu( Türk usulü)

Selam dostlar,
On gündür bel fıtığından yatıyorum, ve blogumu ihmal ettim biraz. Hareket kabiliyetimin bu kadar azalması ister istemez depresiv bir ruh haline de soktu beni... Bugün, Vildan kendine gel dedim ve bir tatlı tarifi vererek tadımızı yerine getirelim diye düşündüm. Biliyorsunuz tiramisu bir İtalyan tatlısı ve esas olarak savayer bisküvisi, mascarpone peyniri ve yumurta akından müteşekkil. Savayer bisküvisi, çocukluğumuzdan bildiğimiz ve annelerimizin yaş pasta yaparken kullandıkları kedi dili. Eskiden mahalle pastanelerinde yağlı kağıt üzerine sıra sıra dizili halde satılırdı. Şimdilerde pastanelerde pek bulunmuyor ama, süpermarketlerde paketlenmiş halde İtalyan ve Türk versiyonlarını uygun fiyata bulmak mümkün. Mascarpone peynirine gelince yine büyük süpermarketlerde İtalyan menşeli olanlarını bulmak mümkün ama çok pahalı. Sıra geldi yumurtaya; Orijinal tiramisu tarifinde kar haline getirilmiş yumurta akı çiğ olarak kullanılıyor. Yumurtayı çiğ kullanmak virüs enfeksiyonları riski nedeniyle benim hiç hoşuma gitmiyor. Bu nedenle tarifini vereceğim Türk usulü tiramisu bu dezavantajları içermeyen çok lezzetli bir tatlı. Tadı orijinalinden farklı tabii ama kolay, lezzetli ve makul maliyetli, öneririm efendim.
Malzemeler:
1- 1 paket savayer bisküvi
2- 1 su bardağı sıcak su
3- 2 yemek kaşığı şeker
4- 2 yemek kaşığı konyak
5- 2 yemek kaşığı nescafe. Expresso kahve tercih edilir.
6-1.5 çay bardağı şeker
7-1 yumurta sarısı
8-1/2 lt süt
9- 2.5 yemek kaşığı dolusu un
10- 1 paket vanilya.
11- 1 kutu labne peyniri

Hazırlanışı:
1- Önce kremayı hazırlayalım: Bir tencereye yarım kilo süt, 1.5 çay bardağı şeker( ben aynı miktarda splenda kullanıyorum), 2.5 yemek kaşığı un, 1 yumurta sarısı koyup kısık ateşte katılaşıp fık, fık edene kadar tahta kaşıkla karıştırarak pişirelim. Ateşi kapattıktan sonra 1 paket vanilya ve 250 g labne peyniri ilave ederek karıştıralım. Krema soğurken diğer hazırlıkları yapalım.
2- Servis için kullanacağınız tabağın ortasına ortalama 20cm çapında bir kelepçe yerleştirin. Bunu tiramisunun muntazam şakilde çıkması için yapıyoruz.
3- Kelepçenin içine bir sıra kedi dilini mümkün olduğunca boşluk bırakmayacak şekilde yerleştirin.
4-Kedi dillerini sıcak kahve ile kaşık kaşık dökerek ıslatalım.
5-Islatılmış kedi dili tabakası üzerine kaşıkla bolca miktarda ılınmış krema yayalım.
6- İkinci kedi dili tabakasını dizelim ve kahve ile ıslatalım. Üzerine tekrar krema yayalım. Bu işlemi kremamız bitene kadar tekrarlayalım.
7- Son krema yayma işleminden sonra tiramisuyu buz dolabına kaldırıp soğumasını bekleyelim. Tahminen 1 saat yeterlidir.
8- Soğuma tamamlanınca tiramisuyu dolaptan çıkaralım ve üzerine tel süzgeç yardımı ile kakao eleyelim.
9- En son olarak kelepçeyi dikkatlice çıkarıp, kağıt peçete yardımı ile tabaktaki bulaşmaları temizleyelim ve servise sunalım.
10- Bu tatlıyı sunumdan 1 gün önce de yapabilirsiniz. Dikkat edeceğiniz noktalar buz dolabına koyduğunuzda kurumasını önlemek için  üzerini bir tabakla kapamanız ve şeklinin bozulmaması için kelepçeyi servisten hemen önce çıkarmanızdır. Kolay gelsin, afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder