HOŞGELDİNİZ

Bloguma hoşgeldiniz...
Çocukluğumdan beri yemek sofraları, yemek yapma ritüelleri hayatımda önemli bir yer tuttu. Evdeki baklava açma sahneleri, su böreği pişirmeleri, çerkez tavuğu hazırlamaları ve daha birçoğu tüm detayları ile gözümün önünde halen. Yemek sofralarımız hep kalabalık ve bereketli oldu. Babam da annem de büyük kardeş oldukları için akraba ziyaretlerimiz düğün dernek fasıllarımız yoğundu. Çok kalabalık günlerde biz çocukların yer yataklarında enine yanyana yatışlarımızın lezzetini hiç unutmadım. Çok kardeşli, çok kuzenli bir ailede büyüdüğümüz için her şeyi özellikle de yediğini paylaşmayı seven bireyler olduk. Bu nedenle çocukluğumun tatlarını paylaşmayı hep çok istedim. Bunu bir kitapla da yapmak mümkündü tabii ama benim böyle büyük bir projeye cesaretim olmadı hiç. Blogda yazmak ise hem daha samimi hem de daha kolay geliyor bana. Yemek yemeyi de yapmayı da çok önemsiyorum. Çünkü ne yersek o olduğumuza inanıyorum ve yemek yemenin hayatı güzelleştiren bir ritüel olduğunu düşünüyorum.
Blogumda sağlıklı ve lezzetli tarifler paylaşmak istiyorum. Kullandığım malzemelerin organik olmasına dikkat ediyorum.Yağ olarak tereyağı ve sızma zeytinyağı kullanıyorum. Şeker kullanmıyorum, tatlandırmak için kuru meyveler ve az miktarda splenda kullanıyorum.
Sebzeleri baş tacı ediyorum. Ben diyabetli olduğum için böyle beslenmek zorundayım ama inanıyorum ki herkes böyle beslenirse hastalıkları yakalanmadan önce önleyebilirler. Tariflerimi keyifle deneyip tecrübelerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim. Sevgiler.
vildanatalay77@gmail.com.

1 Ağustos 2012 Çarşamba

Mercimekli bulgur pilavı: Müceddere

Biraz aradan sonra merhaba,
Ara verdim, çünkü siyatik ağrıları ve testleri ile meşguldüm biraz. Ne zamandır bulgur pilavı yapmamıştım, bugün mercimekli bulgur pilavı yaptım. Orijinal adı "müceddere" . Bunu da ikinci annem Esoş'tan öğrenmiştim. Ben çok severim, biraz da kendi ağız tadıma göre modifiye ettim bakalım siz de sevecek misiniz! Buyurunuz efendim:

Malzemeler
1- 1.5 bardak pilavlık bulgur
2- 1 bardak yeşil mercimek
3- 2 büyük soğan
4- 1 çay bardağı zeytinyağı, 1 yemek kaşığı tereyağı
5- 1 yemek kaşığı tuz, 1 çay kaşığı tepeleme kimyon, 1 çay kaşığı pul biber, yarım çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı toz şeker veya splenda.

Hazırlanışı:
1- Mercimeği yumuşayana kadar haşlayın ve süzün.
2- Soğanları yarım ay şeklinde incecik doğrayın.
3- Pilav tenceresine zeytinyağı, soğanları ve tuzu koyup biraz karamelize olana kadar kavurun.
4- Bulguru ekleyip birkaç dakika daha kavurun, mercimeği ekleyin karıştırın.
5- 1.5 bardak sıcak su ve bir kapta karıştırıp hazırladığınız baharatları ekleyin.
6- Ateşi çok kısık ayarlayın ve pilavı göz göz oluncaya kadar pişirin. Tahminen 20 dakika yeterli oluyor.
7- Ateşi kapatın, pilavın üstüne küçük küçük kesilmiş tereyağı ekleyip, nazikçe karıştırın.
8- Bir kağıt havlu ile üzerini örtün ve kapağı kapatın. 15 dakika dinlendirin.
9- Yuvarlak bir kaseye koyup, düz bir servis tabağına ters çevirin. afiyet olsun

3 yorum:

  1. En sevdiğim yemeklerden biridir bu, ellerine sağlık Vildancığım. Piştikten sonra üzerine bol dereotuda çok yakışıyor bide yanında ayran, ay yarın hemen yapacağım, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda olcay çavlı1 Ağustos 2012 19:21

      yeşil mercimekli bulgur pilavını yapmaya başladım

      Sil
  2. Sekercim çok güzel bir tarif, eline diline saglık. Ben bir de risotto merak ediyorum. Listene eklersen sevinirim. Sevgiler. Aytac

    YanıtlaSil