HOŞGELDİNİZ

Bloguma hoşgeldiniz...
Çocukluğumdan beri yemek sofraları, yemek yapma ritüelleri hayatımda önemli bir yer tuttu. Evdeki baklava açma sahneleri, su böreği pişirmeleri, çerkez tavuğu hazırlamaları ve daha birçoğu tüm detayları ile gözümün önünde halen. Yemek sofralarımız hep kalabalık ve bereketli oldu. Babam da annem de büyük kardeş oldukları için akraba ziyaretlerimiz düğün dernek fasıllarımız yoğundu. Çok kalabalık günlerde biz çocukların yer yataklarında enine yanyana yatışlarımızın lezzetini hiç unutmadım. Çok kardeşli, çok kuzenli bir ailede büyüdüğümüz için her şeyi özellikle de yediğini paylaşmayı seven bireyler olduk. Bu nedenle çocukluğumun tatlarını paylaşmayı hep çok istedim. Bunu bir kitapla da yapmak mümkündü tabii ama benim böyle büyük bir projeye cesaretim olmadı hiç. Blogda yazmak ise hem daha samimi hem de daha kolay geliyor bana. Yemek yemeyi de yapmayı da çok önemsiyorum. Çünkü ne yersek o olduğumuza inanıyorum ve yemek yemenin hayatı güzelleştiren bir ritüel olduğunu düşünüyorum.
Blogumda sağlıklı ve lezzetli tarifler paylaşmak istiyorum. Kullandığım malzemelerin organik olmasına dikkat ediyorum.Yağ olarak tereyağı ve sızma zeytinyağı kullanıyorum. Şeker kullanmıyorum, tatlandırmak için kuru meyveler ve az miktarda splenda kullanıyorum.
Sebzeleri baş tacı ediyorum. Ben diyabetli olduğum için böyle beslenmek zorundayım ama inanıyorum ki herkes böyle beslenirse hastalıkları yakalanmadan önce önleyebilirler. Tariflerimi keyifle deneyip tecrübelerinizi benimle paylaşmanızı çok isterim. Sevgiler.
vildanatalay77@gmail.com.

21 Temmuz 2012 Cumartesi

künefe

Selam dostlarım,
Bugün televizyonda butik pastacı Berna Gülşen'den künefe tarifi seyrettim. Bana çok güzel göründü, ekrandan çekip yiyesim geldi. Üstelik yapımı da çok kolay, hemen sizlerle paylaşmak istedim. Ramazanda  harika gider doğrusu...
Malzemeler:
1- 500g tel kadayıf
2-350g tuzsuz peynir( bulamazsanız, dil peyniri kullanabilirsiniz)
3-4 yemek kaşığı tereyağı
4- Şurup için 1 su bardağı toz şeker ve 1 su bardağı su yarım limon suyu ile kıvam alana kadar kaynatılıyor bir tarafta soğutuluyor.
5- 1 yemek kaşığı pekmez

Hazırlanışı:
1- Kadayıfı önce elinizle tel tel ayırın, sonra mutfak makasıyla ince ince kesin.
2-Oda ısısındaki tereyağına bir yemek kaşığı pekmez ekleyin ve karıştırın.
3- Künefe için fırına girebilen metal bir tepsi, ya da teflon tava kullanabilirsiniz. Ayrıca ocak üzerinde çevire çevire de pişirebilirsiniz.
4-Tepsinin dibini bol tereyağı ile kaplayın. üzerine kadayıfın ortalama yarısını, bolca, sıkı sıkı bastırarak yerleştirin. Üzerine ince ince dilimlenmiş peyniri dizin.
5- Peynirin üzerini tamamen kaplayacak şekilde yine kadayıf yerleştirin.
6- Kadayıfın üzerine kalan tereyağını küçük küçük parçalar halinde koyun.
7- 200 dereceye ısıtılmış fırında nar gibi kızarıncaya kadar pişirin.
8- Fırından çıkarınca soğumuş şerbeti üzerine bolca yedirin.
9- Bu kadayıfı hazırlayıp pişirmeden buzdolabında 4 gün, derin dondurucuda 6 ay bekletebilirsiniz.
Ben hemen deneyip sizin için resmini çekeceğim, size de öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder